Ogólne czy lokalne – które   pozycjonowanie wybrać?

Ogólne czy lokalne – które pozycjonowanie wybrać?

Budując pozycję swojej firmy musimy zdecydować o celu naszej firmy. Wybrać czy w danej branży jesteśmy w stanie osiągnąć sukces ogólnokrajowy czy powinniśmy zacząć od osiągnięcia sukcesu regionalnego. Wtedy możemy zadecydować: pozycjonowanie ogólne lokalne, a może oba?

Pozycjonowanie ogólne dla kogo?

By w pełni wykorzystać potencjał pozycjonowania ogólnego, nie lokalnego, trzeba spełnić kilka warunków: świadczyć usługę na terenie całego kraju i mieć rozpoznawalną markę albo być dostawcą niszowej usługi lub towaru.
Największym zagrożeniem w pozycjonowaniu ogólnym jest potencjalnie duża konkurencja. W takiej sytuacji najlepiej broni się wypozycjonowanie na własną silną markę. W wypadku niszowej działalności pojawienie się konkurencji łatwo zachwieje naszą pozycją i będziemy musieli poświęcić sporo wysiłku, by utrzymać działalność wysoko w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne

Zdecydowanie łatwiej jest się pozycjonować lokalnie, a sprzyja temu kilka czynników. Po pierwsze na poziomie lokalnym będziemy walczyć z mniejszą konkurencją w eksploatowaniu słów kluczowych. Po drugie, jeśli prowadzimy działalność stacjonarną łatwo nam jest określić teren, na którym bycie wypozycjonowanym nas interesuje. Ma to także odniesienie do sytuacji, gdy prowadzimy działalność ogólnokrajową i posiadamy wiele punktów usług lub sprzedaży. Każdy z tych punktów możemy wypozycjonować lokalnie tworząc wizytówki Google Moja Firma, dzięki czemu zyskamy na popularności, a jednocześnie unikniemy konkurencji między własnymi filiami o dobre wypozycjonowanie. Nie daje nam tego
pozycjonowanie ogólne, lokalne już tak.

Koszty pozycjonowania ogólnego i lokalnego

Wybór pomiędzy pozycjonowaniem ogólnym i lokalnym można również sprowadzić do kosztów. Pozycjonowanie ogólne będzie wymagać znacznie większego nakładu środków, ponieważ pozycjonujemy się nie tylko wobec stron z tej samej branży, ale także mrowia stron luźno powiązanych tematycznie. W pozycjonowaniu lokalnym ta konkurencja jest mniejsza. więc i środki na nią przeznaczone są mniejsze. Dodatkowo o ile jest to nierealne w pozycjonowaniu ogólnym, o tyle w lokalnym można nawiązać kontakt z serwisami o podobnej tematyce i skorzystać w ten sposób i z
pozycjonowania lokalnego, jak i tego opartego na odnośnikach, Google Maps czy Google Moja Firma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *