Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak uniknąć błędów?

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak uniknąć błędów?

Pozycjonowanie sklepu internetowego na własną rękę nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Nawet szereg internetowych poradników bądź książek nie zapewni nam tak fachowej obsługi strony, jak ta, którą zapewni profesjonalna agencja SEO. Mimo to wielu przedsiębiorców decyduje się na samodzielne przeprowadzenie działań związanych z pozycjonowaniem. Aby uniknąć błędów, trzeba mieć ich świadomość. 

Poniżej przedstawiamy więc listę najpopularniejszych błędów wśród początkujących, których należy się wystrzegać.

  • niewłaściwy dobór słów kluczowych – na etapie przygotowywania treści powinniśmy dokładnie wyselekcjonować słowa kluczowe, które są silnie powiązane z naszą działalnością. Jeśli zrobimy to niedbale, nasze usługi mogą docierać do osób, które kompletnie nie będą nimi zainteresowane. 
  • zbyt duże nasycenie słowami kluczowymi – nawet jeśli właściwie dobierzemy słowa klucze, nie możemy zapomnieć o ich umiarze. Wtrącanie ich w co drugie zdanie czy nagłówek nie przysporzy nam popularności ani wśród znudzonych klientów, ani algorytmów Google (które uznają nasz sklep za spam).
  • niskiej jakości content – internet już dawno został zalany niskiej jakości treściami, niebędącymi ani trochę przyjaznymi dla klientów. Warto dbać o rzetelność i przydatność artykułów np. na firmowym blogu.
  • brak unikalnych zdjęć i opisów produktów – dużo firm wykorzystuje materiały otrzymane wprost od producenta, takie same, jakich on używa przy pozycjonowaniu sklepu internetowego. Warto zainwestować w autorskie fotografie czy opisy produktów, które dodadzą naszej stronie nie tylko wiarygodności, ale także zwiększą jej jakość w oczach Google. 
  • dublowanie błędów konkurencji – przy początkującym pozycjonowaniu sklepu internetowego często wykorzystujemy rozwiązania konkurencji, stawiając ją za swego rodzaju wzór. Analizę innych stron należy przeprowadzić jednak świadomie. Jeśli nie zdajemy sobie do końca sprawy z wad i zalet danej witryny, lepiej postawić na ostrożność w tej kwestii.
  • brak responsywnej strony – czyli brak dopasowania naszego sklepu internetowego do urządzeń mobilnych. Zniechęca to tych klientów, którzy kupują przy pomocy smartfonów, co w dłuższej perspektywie może przynieść straty. 
  • długie ładowanie się strony – skutkuje to takimi konsekwencjami jak poprzedni błąd – czyli zniechęceniem klientów, którym nie opłaca się czekać na załadowanie każdej podstrony.

To oczywiście tylko niektóre z mało zaszczytnego grona błędów popełnianych podczas pozycjonowania sklepu internetowego. Do tego dochodzą kwestie braku lub błędnego przeprowadzenia audytu czy szeregu uchybień związanych z technicznym SEO i budową strony. Jeśli nie masz czasu na naukę na własnych błędach, warto zainwestować w profesjonalną pomoc agencji SEO.

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@christinhumephoto